19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

 

  1. Повірте в неповторністьсвоєїдитини,що вона – єдина, унікальна, не схожа на жоднуіншу і не є вашою точною копією. Тому не вартовимагативіднеїреалізаціїзаданої вами життєвоїпрограми і досягненняпоставленої вами мети. Дайте їй право прожитивласнежиття.
  2. Дозвольте дитині бути собою, зісвоїмивадами, вразливимимісцями та чеснотами.Приймайтеїї такою, якою вона є..підкреслюйтеїїсильнівластивості.
  3. Не соромтесявиявляти свою любов до дитини ,дайтеїйзрозуміти, щолюбитимитеїї за будь-якихобставин.
  4. Не бійтеся “залюбити” своємаля: саджайтейогособі на коліна, дивітьсяйому в очі, обіймайте та цілуйте,коливоно того бажає.
  5. Обираючи знаряддявиховноговпливу ,удавайтесяздебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та суду.
  6. Намагайтеся ,щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність.Встановітьчіткімежідозволеного  (бажано, щобзаборонбулонебагато – лишенайголовніше) і дозвольте дитинівільнодіяти в цих межах. Неухильнодотримуйтесьвстановлених вами заборон і дозволів.
  7. Ніколи не давайте дитиніособистихнегативнихоціночнихсуджень: ” типоганий”, “тибрехливий”, “тизлий”. Оцінювати треба лишевчинок. Треба казати: “Твійвчинокпоганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити”.
  8. Намагайтеся впливати на дитинупроханням – ценайефективнішийспосібдаватиїйінструкції. Якщопрохання не виконується , треба переконатися, щовоновідповідаєвікові й можливостямдитини. Лише тодіможнавдаватися до прямихінструкцій,наказів, що буде доситьефективним для дитини, яка звиклареагувати на проханнябатьків. І тільки в разівідвертогонепослуху батьки можутьдумати, по покарання. Цілком зрозуміло, що воно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти, за що її покарали. Батьки самівирішують, як покарати, але майте на увазі ,щофізичнепокарання – найтяжчий  за своїминаслідкамизасібпокарання. Дитина повинна боятися не покарання, а того, що вона можеприкровразити вас. Покараний – пробачений.  Сторінкуперегорнуто . Про старігріхижодногослова! Покарання не повинно сприйматисядитиною як перевагавашоїсили над їїслабкістю, як приниження.
  9. Не забувайте ,що шлях до дитячогосердцяпролягає через гру. саме у процесігривизможетепередатинеобхіднінавики, знання,поняття,прожиттєві правила та цінності, зможетекращезрозумітиодне одного.
  10. Частішерозмовляйте з дитиною ,пояснюйтеїйнезрозуміліявища,ситуації суть заборон та обмежень. Допоможітьїйнавчитисявисловлюватисвоїбажання, почуття та переживання,тлумачитиповедінку свою та інших людей.
  11. Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки (день вартозакінчуватичитаннямдоброї,розумної книжки).
  12. Розмовляйте з дитиною ,розвивайтеїїмовлення. Щодняцікавтесяїїсправами,проблемами,переживаннями,досягненнями.
  13. Дозволяйте дитинімалювати, розфарбовувати, вирізати ,наклеювати ,ліпити, працювати з конструктором. Заохочуйтеїї до цього ,створюйтеумови.
  14. Відвідуйте разом театри ,музеї (спершу  достатньо одного залу, щобзапобігативтомі, а згодомпоступово , за кількаразів, слідоглянути свою єкспозицію), організовуйтесімейніекскурсії , знайомлячидитину з населенним пунктом, де вимешкаєте.
  15. Привчайтедітей до самообслуговування, формуйте трудовінавички  талюбов до праці (підтримуйтеініціативу й бажаннядопомагати вам).

 

Здатністьпочути ,зрозумітидитину – своєрідниймістокміж батьками та дітьми.