Порада 1. Створіть на уроці умови для виконання завдання різними шляхами. Дайте можливість використати малюнок, оповідь, тести, розрахункові задачі, практичну роботу, ігрові моменти тощо.
Порада 2. Створіть психологічний клімат, за якого діти не бояться висловити помилку думку, знаючи, що то – пошук істини. Переконуючи учня, доводячи істину, не ображайте його, не зачіпайте його гідність, самолюбство. Будьте щедрі на похвалу.
Порада 3. Система контролю знань також має враховувати індивідуальні властивості учнів.
Порада 4. Добираючи методи навчання, не забувайте про їхню різноманітність. Запроваджуючи нові методи, пам’ятайте і про класичну дидактику.
Порада 5. Інтелігентність – це вміння зважати на інших. Успіх, хай і не одразу, прийде до вас, якщо ви поважатимете гідність учнів, якщо не вдаватиметься до крику, гримання, якщо не „стоятимете над ними”, а йтимете поруч на шляху до знань і моральної досконалості.
Порада 6. Помітивши в учневі щось властиве лише йому, учитель дістає точку опори для контакту. Завжди і в усьому ставтеся до учня як до особистості. Найнебезпечніше – це вчителева зарозумілість, ілюзія власного всевладдя.
Порада 7. Пояснюючи матеріал і контролюючи знання, використовуєте і поєднуєте різні форми навчання. Нехай учні самі обирають шлях розв’язування домашнього завдання.
Порада 8. Намагайтеся за будь – якої можливості використати завдання для формування особистості учня. Спрямуйте його інтерес до самого себе, на поліпшення результатів навчання.
Порада 9. Орієнтуйте школярів, особливо старшокласників, на високий рівень самостійної роботи. Недарма Чарльз Дарвін казав, що всім, хоч трохи цінним, чого він навчився, він завдячує самоосвіті.
Порада 10. Пам’ятаючи, що безталанних людей немає, а є зайняті не своєю справою, дайте можливість не лише сильним, а й слабшим учням реалізувати свої здібності.
Порада 11. Хай учень побачить ваше поважне ставлення до його найпершого у житті відкриття. Переконайте його, що помилки під час творчого пошуку неминучі, отже, не слід їх боятися.
Порада 12. Давайте учням невеличкі цікаві завдання на літо – такі, що згодом сприятимуть успішному навчанню.
Порада 13. Відвідуйте уроки колег для вивчення психологічного клімату, взаємодії вчителя і учнів – особливо у класі, де у вас іще не все гаразд.
Порада 14. Спершу поставте дитині реальні вимоги, а вже потім поступово „підносьте планку”. Розвиток можливостей лише якщо вимоги відповідають рівневі розвитку учня.
Порада 15. Навчіть учнів звертатися до довідкових матеріалів і працювати з ними, пояснивши, що це допомагатиме їм у навчанні.
Порада 16. Уміння працювати Езоп називав справжнім скарбом. Привчіть учнів до системи у роботі – це допоможе не лише їм, а й вам.
Порада 17. Під час тематичного контролю уникайте запитань, що надміру деталізують навчальний матеріал. Перевіряйте не лише теоретичні знання, а й уміння та загально навчальні навички.
Порада 18. Оцінюючи знання за всією темою, враховуйте не тільки перевірю вальні роботи, а усі види навчальної діяльності (творі, домашні завдання, повідомлення, лабораторні роботи тощо), щоб не зневажати їхнє виховне та освітнє значення.
Порада 19. Плануючи навчальний матеріал, не забувайте про системний підхід. Будь-який курс ґрунтується на системі, в якій поступово розкриваються поняття і закономірності.

 

Методичні рекомендації до проведення консультацій з підготовки домашніх завдань:

– Нічого не можна примушувати заучувати, крім того, що добре зрозуміле.
– Нічого не можна вимагати від пам’яті дитини, Крім того, що вона засвоїла.
– Нічого не слід пропонувати до виконання, крім того, форма і спосіб виконання чого в достатній мірі пояснені.

 

Пам’ятка для вчителя в роботі з батьками

 

1.     Залучайте батьків до шкільного життя, за­прошуйте їх до співпраці, на уроки, ула­штовуйте з ними зустрічі.

2.     Дякуйте батькам за все, навіть за наймен­ші дрібниці.

3.     Ніколи не докоряйте батькам, які не від­відують батьківських зборів — це не спри­ятиме їхньому бажанню зустрітися з вами частіше.

4.     Називайте батьків на ім’я та по батькові (не вживайте — «мама Саші Коваленка»).

5.     На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водно­час хваліть учнів персонально й обов’язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кож­ної дитини.

6.     Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками.

7.     Не забудьте відзначити кожну дитину, яка старанно виконує доручення вчите­лів.

8.     Уважно дослухайтеся до побажань батьків щодо планування виховної роботи в клас­ному колективі.

9.     Презентуйте успіхи учнів у формі презента­цій, фотозвітів, відеофрагментів — це дасть вагомий результат для активної співпраці батьків — учнів — учителів.