І. Основні положення

Корсунь-Шевченківська гімназія – середній загальноосвітній заклад освіти  для обдарованих і здібних дітей, що забезпечує науково-теоретичну, загальнокультурну підготовку учнів та задовольняє їх різнобічні освітні запити.

Головна мета гімназії – забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти через підвищення рівня якості навчання учнів, формування у них уміння адаптуватися до соціально-орієнтованої ринкової економіки, інтеграції в європейський та світовий простір, втілення у навчально-виховний процес інноваційних технологій, удосконалення механізму управлінської діяльності керівництва гімназією, соціальний захист усіх учасників навчально-виховного процесу.

Концепція розвитку гімназії зорієнтована на особистісну модель випускника – творчо розвинуту, соціально-зорієнтовану особистість, здатну до самореалізації:

  • достатній рівень базових знань, інтелектуальна готовність та здатність до продовження освіти;
  • цілісне бачення проблем , вільна орієнтація в знаннях на між предметному рівня;
  • екологічна грамотність, розуміння взаємозв’язку людини з природою, здатність використовувати знання на практиці та у нестандартних ситуаціях для вирішення виникаючих проблем;
  • здоровий спосіб життя та свідоме відношення до здоров’я і фізичної культури;
  • правова культура та бережне відношення до загальнолюдських цінностей.

Концепція розвитку Корсунь-Шевченківської гімназії на 2010-2015 роки є документом, що визначає основні параметри розвитку, забезпечуючи систематичний та цілеспрямований характер.

Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.

Новий Державний стандарт початкової освіти, базової і повної загальної середньої освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями, до яких, згідно з міжнародними домовленостями, віднесено: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; математична і базова компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно – комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичній ситуацій пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

Концепція має таку структуру:

  • Основні положення.
  • Пріоритети розвитку.
  • Принципи розвитку.
  • Завдання розвитку.
  • Механізми розвитку.
  1. Пріоритетирозвитку

1.Підвищення якості освітніх послуг гімназії та забезпечення відповідності їх державним стандартам та вимогам.

2.Здійснення науково-дослідницької, експериментальної діяльності.

3.Впровадження новітніх інформаційних технологій навчання.

4.Удосконалення системи профільного навчання.

5.Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.

6.Активізація діяльності гімназії в міжнародному та європейському освітньому просторі.

  1. Виховання поваги до традицій і звичаїв українського народу .

8.Збереження та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.

Особливості навчально-виховного процесу

Гімназія має у своєму складі 1-11 класи.

Термін навчання:

гімназія першого ступеня – 4 роки:

гімназія другого ступеня – 5 років;

гімназія третього ступеня – 2 роки.

І ступінь (1-4 класи)

Загальноосвітня підготовка, успішне засвоєння основ наук, вивчення основ інформатики, англійської мови, реалізація вимог Державного стандарту початкової освіти.

ІІ ступінь (5-9 класи)

Загальноосвітня підготовка, допрофільне навчання, введення додаткових спецкурсів, вивчення інформатики, комп’ютерних технологій, організація науково-дослідницької роботи.

ІІІ ступінь (10-11 класи)

Загальноосвітня підготовка на основі здійснення профільного навчання, введення додаткових спецкурсів, факультативів, науково-дослідницька, експериментальна робота. Визначено такі профілі: суспільно-гуманітарний (економічний), філологічний.

Гімназія – експериментальний заклад регіонального та Всеукраїнського рівнів.

Термін регіонального експерименту 2010-2015 роки.

Дослідницько-експериментальна робота за темою « Навчально-методичне забезпечення гуманітарного профілю навчання в умовах гімназії».

Термін Всеукраїнського експерименту 2011-2016 роки.

Дослідницько-експериментальна робота за темою «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх закладів»

III. Принципи розвитку

Принципи розвитку Гімназії:

  • партнерство;
  • відповідність суспільним потребам;
  • ефективність, результативність і економіч­ність діяльності;
  • інноваційність та орієнтація на провідний до­свід;
  • відповідність міжнародним, європейським і вітчизняним фаховим стандартам якості.
  1. Завданнярозвитку
  1. Підвищення якості освітніх послуг Гімназії,
    забезпечення відповідності державним стандартам і вимо­гам:

1.1.Завершити запровадження в навчальний процес Гімназії допрофільної підготовки та профіль­ного навчання.

1.2.Розробити програму дослідно-експериментальної роботи з проблем профільного навчання.

1.3.Запровадити широке використання науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу (НВП) та рівня викладання в Гімназії.

1.4.Забезпечити  моніторинг якості освіти.

1.5.Ввести процедуру оцінювання батьками, уч­нями рівня якості освітніх послуг Гімназії.

1.6.Запровадити рейтинг для учителів Гімназії та враховувати його для мотивації педагогічних пра­цівників.

1.7.Посилити практико-орієнтоване спряму­вання навчання в Гімназії шляхом удосконалення робочого навчального плану, проведення навчаль­ної практики та екскурсій.

  1. Модернізація навчальних робочих планів, про­грам, змісту навчання Гімназії:

здійснити аналіз наявних навчальних планів і програм Гімназії з метою їх систематизації, узго­дження, актуалізації змісту відповідно до потреб системи освіти й забезпечення наступності підго­товки випускників і випереджувальної ролі освітив суспільному розвитку.

  1. Запровадження в Гімназії інноваційних під­ходів, форм, методів і засобів навчання:

3.1. Створити веб- сайт  та здійснювати постійну його під­тримку .

3.2 Запровадити в навчальний процес тренін­гові технології з використанням інтерактивних ме­тодів навчання на основі особистісного та компетентнісно зорієнтованого підходів.

3.3.Підключити бібліотеку до мережі Інтернет.

3.4.Удосконалити в Гімназії мережу інформа­ційно-ресурсного забезпечення.

3.5.Створити відеоконференц-центр.

3.6.Продовжити обладнання навчальних класів сучасною технікою для проведення занять (проекто­ри, ноутбуки, інтерактивні дошки, фліпчарти тощо).

 

  1. Посилення науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу:

4.1. Здійснити модернізацію друкованого ви­дання «Зорепад».  4.2.Розширити перелік напрямів підготовки в Гімназії науково-дослідницьких робіт членів МАН України.

4.3.Створити умови для активного залучення науковців ВНЗ  до керівництва науковими до­слідженнями учнів.

4.4. Створити базу даних результатів наукових досліджень учнів та вчителів Гімназії.

4.5. Запровадити регулярне проведення нау­ково-практичних круглих столів, семінарів, кон­ференцій з метою обговорення актуальних про­блем розвитку системи освіти, педагогічної науки із залученням провідних фахівців в означених сфе­рах.

4.6.Запровадити видання та широке розповсю­дження результатів наукових, науково-методичних, науково-пошукових досліджень учнів та педагогів.

4.7.Забезпечити висвітлення результатів зазна­чених досліджень при викладанні навчальних дис­циплін і курсів.

 

  1. Забезпечення ефективної взаємодії та спів­праці учасників навчально-виховного процесу Гім­назії:

5.1.Розробити  інформаційні­ стенди про діяльність Гімназії для висвітлення актуальної інформації.

5.2.Оновити проспект Гімназії.

5.3.Запровадити в практику виготовлення інформаційно-рекламних матеріалів про навчально-виховні проекти Гімназії.

5.4.Проводити «громадські слухання» з питань розвитку Гімназії.

5.5.Створити інформаційно-рекламний стенд Гімназії для участі у виставках, презентаціях тощо.

5.6.Створити асоціацію випускників Гімназії.

 

  1. Активізація діяльності Гімназії в міжнарод­ному та європейському освітньому просторі:

6.1.Визначити пріоритети міжнародної діяль­ності Гімназії.

6.2.Визначити пріоритетні асоціації та реалізу­вати заходи для входження Гімназії до міжнародних та європейських асоціацій, проектів тощо.

6.3.Встановити  спільні освітні програми із за­рубіжними закладами освіти.

6.4.Активізувати практику ста­жування для учнів та вчителів.

 

  1. Механізмирозвитку

Основними механізмами розвитку Гімназії на 2013—2018 роки є:

  • Удосконалення соціально-культурного забез­печення працівників Гімназії.
  • Запровадження сучасних інструментів ме­неджменту та організаційного розвитку.
  • Оптимізація структури Гімназії та розвиток матеріально-технічної бази.
  • Створення єдиного електронного інформаційно-комунікаційного середовища Гімназії.
  • Реалізація освітніх проектів та участь у міжна­родних освітніх програмах.