І. Основні положення
Корсунь-Шевченківська гімназія – середній загальноосвітній заклад освіти для обдарованих і здібних дітей, що забезпечує науково-теоретичну, загальнокультурну підготовку учнів та задовольняє їх різнобічні освітні запити.
Головна мета гімназії – забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти через підвищення рівня якості навчання учнів, формування у них уміння адаптуватися до соціально-орієнтованої ринкової економіки, інтеграції в європейський та світовий простір, втілення у навчально-виховний процес інноваційних технологій, удосконалення механізму управлінської діяльності керівництва гімназією, соціальний захист усіх учасників навчально-виховного процесу.
Концепція розвитку гімназії зорієнтована на особистісну модель випускника – творчо розвинуту, соціально-зорієнтовану особистість, здатну до самореалізації:
- достатній рівень базових знань, інтелектуальна готовність та здатність до продовження освіти;
- цілісне бачення проблем , вільна орієнтація в знаннях на між предметному рівня;
- екологічна грамотність, розуміння взаємозв’язку людини з природою, здатність використовувати знання на практиці та у нестандартних ситуаціях для вирішення виникаючих проблем;
- здоровий спосіб життя та свідоме відношення до здоров’я і фізичної культури;
- правова культура та бережне відношення до загальнолюдських цінностей.
Концепція розвитку Корсунь-Шевченківської гімназії на 2010-2015 роки є документом, що визначає основні параметри розвитку, забезпечуючи систематичний та цілеспрямований характер.
Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.
Новий Державний стандарт початкової освіти, базової і повної загальної середньої освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями, до яких, згідно з міжнародними домовленостями, віднесено: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; математична і базова компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно – комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичній ситуацій пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.
Концепція має таку структуру:
- Основні положення.
- Пріоритети розвитку.
- Принципи розвитку.
- Завдання розвитку.
- Механізми розвитку.
- Пріоритетирозвитку
1.Підвищення якості освітніх послуг гімназії та забезпечення відповідності їх державним стандартам та вимогам.
2.Здійснення науково-дослідницької, експериментальної діяльності.
3.Впровадження новітніх інформаційних технологій навчання.
4.Удосконалення системи профільного навчання.
5.Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.
6.Активізація діяльності гімназії в міжнародному та європейському освітньому просторі.
- Виховання поваги до традицій і звичаїв українського народу .
8.Збереження та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.
Особливості навчально-виховного процесу
Гімназія має у своєму складі 1-11 класи.
Термін навчання:
гімназія першого ступеня – 4 роки:
гімназія другого ступеня – 5 років;
гімназія третього ступеня – 2 роки.
І ступінь (1-4 класи)
Загальноосвітня підготовка, успішне засвоєння основ наук, вивчення основ інформатики, англійської мови, реалізація вимог Державного стандарту початкової освіти.
ІІ ступінь (5-9 класи)
Загальноосвітня підготовка, допрофільне навчання, введення додаткових спецкурсів, вивчення інформатики, комп’ютерних технологій, організація науково-дослідницької роботи.
ІІІ ступінь (10-11 класи)
Загальноосвітня підготовка на основі здійснення профільного навчання, введення додаткових спецкурсів, факультативів, науково-дослідницька, експериментальна робота. Визначено такі профілі: суспільно-гуманітарний (економічний), філологічний.
Гімназія – експериментальний заклад регіонального та Всеукраїнського рівнів.
Термін регіонального експерименту 2010-2015 роки.
Дослідницько-експериментальна робота за темою « Навчально-методичне забезпечення гуманітарного профілю навчання в умовах гімназії».
Термін Всеукраїнського експерименту 2011-2016 роки.
Дослідницько-експериментальна робота за темою «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх закладів»
III. Принципи розвитку
Принципи розвитку Гімназії:
- партнерство;
- відповідність суспільним потребам;
- ефективність, результативність і економічність діяльності;
- інноваційність та орієнтація на провідний досвід;
- відповідність міжнародним, європейським і вітчизняним фаховим стандартам якості.
- Завданнярозвитку
- Підвищення якості освітніх послуг Гімназії,
забезпечення відповідності державним стандартам і вимогам:
1.1.Завершити запровадження в навчальний процес Гімназії допрофільної підготовки та профільного навчання.
1.2.Розробити програму дослідно-експериментальної роботи з проблем профільного навчання.
1.3.Запровадити широке використання науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу (НВП) та рівня викладання в Гімназії.
1.4.Забезпечити моніторинг якості освіти.
1.5.Ввести процедуру оцінювання батьками, учнями рівня якості освітніх послуг Гімназії.
1.6.Запровадити рейтинг для учителів Гімназії та враховувати його для мотивації педагогічних працівників.
1.7.Посилити практико-орієнтоване спрямування навчання в Гімназії шляхом удосконалення робочого навчального плану, проведення навчальної практики та екскурсій.
- Модернізація навчальних робочих планів, програм, змісту навчання Гімназії:
здійснити аналіз наявних навчальних планів і програм Гімназії з метою їх систематизації, узгодження, актуалізації змісту відповідно до потреб системи освіти й забезпечення наступності підготовки випускників і випереджувальної ролі освітив суспільному розвитку.
- Запровадження в Гімназії інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання:
3.1. Створити веб- сайт та здійснювати постійну його підтримку .
3.2 Запровадити в навчальний процес тренінгові технології з використанням інтерактивних методів навчання на основі особистісного та компетентнісно зорієнтованого підходів.
3.3.Підключити бібліотеку до мережі Інтернет.
3.4.Удосконалити в Гімназії мережу інформаційно-ресурсного забезпечення.
3.5.Створити відеоконференц-центр.
3.6.Продовжити обладнання навчальних класів сучасною технікою для проведення занять (проектори, ноутбуки, інтерактивні дошки, фліпчарти тощо).
- Посилення науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу:
4.1. Здійснити модернізацію друкованого видання «Зорепад». 4.2.Розширити перелік напрямів підготовки в Гімназії науково-дослідницьких робіт членів МАН України.
4.3.Створити умови для активного залучення науковців ВНЗ до керівництва науковими дослідженнями учнів.
4.4. Створити базу даних результатів наукових досліджень учнів та вчителів Гімназії.
4.5. Запровадити регулярне проведення науково-практичних круглих столів, семінарів, конференцій з метою обговорення актуальних проблем розвитку системи освіти, педагогічної науки із залученням провідних фахівців в означених сферах.
4.6.Запровадити видання та широке розповсюдження результатів наукових, науково-методичних, науково-пошукових досліджень учнів та педагогів.
4.7.Забезпечити висвітлення результатів зазначених досліджень при викладанні навчальних дисциплін і курсів.
- Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці учасників навчально-виховного процесу Гімназії:
5.1.Розробити інформаційні стенди про діяльність Гімназії для висвітлення актуальної інформації.
5.2.Оновити проспект Гімназії.
5.3.Запровадити в практику виготовлення інформаційно-рекламних матеріалів про навчально-виховні проекти Гімназії.
5.4.Проводити «громадські слухання» з питань розвитку Гімназії.
5.5.Створити інформаційно-рекламний стенд Гімназії для участі у виставках, презентаціях тощо.
5.6.Створити асоціацію випускників Гімназії.
- Активізація діяльності Гімназії в міжнародному та європейському освітньому просторі:
6.1.Визначити пріоритети міжнародної діяльності Гімназії.
6.2.Визначити пріоритетні асоціації та реалізувати заходи для входження Гімназії до міжнародних та європейських асоціацій, проектів тощо.
6.3.Встановити спільні освітні програми із зарубіжними закладами освіти.
6.4.Активізувати практику стажування для учнів та вчителів.
- Механізмирозвитку
Основними механізмами розвитку Гімназії на 2013—2018 роки є:
- Удосконалення соціально-культурного забезпечення працівників Гімназії.
- Запровадження сучасних інструментів менеджменту та організаційного розвитку.
- Оптимізація структури Гімназії та розвиток матеріально-технічної бази.
- Створення єдиного електронного інформаційно-комунікаційного середовища Гімназії.
- Реалізація освітніх проектів та участь у міжнародних освітніх програмах.